Saturday, August 21, 2010

Verjaardag

Augustus is de maand van de verjaardagen en feestjes en dat soort dingen. Kindjes van vriendinnen, onze trouwdag, broer Nieko, zus Midley, ikzelf, vrienden en vriendinnen. Je moet echt de agenda in de gaten houden anders vergeet je er een. Maar da geeft wel reden tot het eten van taart (of in ieder geval het maken ervan) Ik heb in Houston een spekjestaart gemaakt. Kinderspekjes dan he, met kwark en een cakebodem. Eerst konden we al geen cakemeel vinden, na een hoop gevraag is dat gelukt en kon ik in ieder geval de bodem creeeren. Toen op zoek naar spekjes, hebben ze hier helemaal niet, dus marshmallows gebruikt, iets minder smaakvol, maar doen t ook goed hoor. Dan NEDERLANDSE gelatine blaadjes gebruikt. Die had mama een tijdje geleden al opgestuurd, want die kon ik hier ook niet vinden. Toen hadden we nog kwark nodig. Kennen ze ook niet, nog noooooit van gehoord. Dus griekse yoghurt gebruikt, das ook wel aardig dik. Maar..... De spekjestaart was dan ook wel heel mooi gelukt. Beetje rode kleurstof erin, dan ziet ie er wat feestelijker uit. En dan kun je toch een nederlands recept maken.
JD en Sarah, onze vrienden hier, wilden wel op Rens passen, zodat Koos en ik een avondje uit konden. Koos had een mooi restaurant uitgezocht. Rudi Lechner Heritage voedsel. Rudi komt uit Duitsland/oostenrijk en heeft een restaurant geopend met allemaal duitse, alpenachtige maaltijden. LEKKER! Ik had een lams...poot? en als vooraf een SUPEROVERVERRUKKULUKE Goulashsoep. Koos had uiensoep en een GypsySchnitzel. Die was ietsje minder geslaagd, maar ook goed te eten. Als toetje hadden we lekker Apfelstrudel mit Sahne en Cappucino. We hebben genoten. Super snelle bediening. En ze liepen zo leuk in jurkjes en lederhozen. En we hebben Rudi zelf ontmoet, want die liep gewoon rondjes en te kletsen. Hij was helemaal gek van skien, en vond dat je hier in Amerika veeeeel beter kon skien dan in Europa. In europa is t meer feest dan skien, en de sneeuw was hier wel beter.
Het super leuke was, dat er een livemuziekbandje was. Een man een vrouw. De vrouw speelde accordeon, en de man speelde alles.... Tuba, electrische gitaar, alpenhoorn, hij kon zelfs JODELEN. Ik vette pret natuurlijk. Jodelen is een kunst en hij deed het zo leuk. En dan lekker liedjes in het Duits zingen. Heerlijk. Ja t was echt heeel erg leuk.

Vandaag met Rens naar de dierentuin geweest. En hij vind de Olifanten en de vissen het leukst. In het vissengedeelte kun je ook kijken naar Naakte molratten en grondeekhoorntjes. Dat vind hij allemaal geweldig. maar vissen...die zijn toch t mooist. En die kan die ook noemen, dat scheelt vast ook wel wat. Hij herkent elke keer dat we gaan weer wat meer beesten. de Flamingo's vond hij ook erg mooi, maar die stonken enorm.
We hebben ook een shoebill stork gezien. WErkelijk...je gelooft niet dat werkelijk bestaat. Tis zo apart. Net alsof die nep is. En hij loopt ook enorm gek. Heel voorzichtig. tis echt een fantasiebeest, maar dan wel iemand met weinig fantasie, haha! Echt leuk om je over zo iets aparts te verwonderen. Dan bedenk je je ineens hoe kinderen zich moeten voelen met alle nieuwe dingen die ze zien.

Oh ja ik heb nog niet eens verteld wat ik voor mn verjaardag heb gehad, want dat is ook best leuk natuurlijk. Veel amerikanen hebben van die heeeerlijke schommelstoelen. Die heb je in alles soorten maten en tijden. Ik heb er ook eentje gekregen. Hij is redelijk oud, doet t prima, maar er moet een nieuw jasje omheen, dus daar ben ik nu druk mee aan t naaien. T meeste is nu wel af. De voetenbank alleen is al leuk. Rens klimt er overheen alsof het niets is. Hij stiefelt er soms wel bijna af, maar hij heeft een heel goed evenwichts gevoel. En naast de schommelstoel heb ik ook nog een hele mooie fotocollage gekregen van onze laaste strandbezoek. Koos had de fotos in grijswaarden gezet, met in elke foto een kleurendetail. Zijn oranje zwembroek, of Rens zijn hoedje, of zn hempje. Heel schattig. En als Collage is het echt heel mooi. Ik zal em hier eens inplakselen....
Ik zie dat de foto's niet zo heel goed te zien zijn, dus we zetten ze ook wel eventjes op picasa. Nu is Rens wakker, dus ga ik er weer van tussen. Tot ziens, of schrijfs, of skypes of nog wat anders.

Update: De foto's uit de collage staan ook op picasa.

No comments:

Post a Comment