Thursday, February 11, 2010

Ik zal ook eens wat vertellen

Het is een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Een excuus heb ik daar natuurlijk niet voor. Koos is altijd heel uitgebreid, dus wat heb ik dan nog te zeggen. Deze week is Rens wezen spelen bij een vriendje 'Edmund'. Hij is drie maanden ouder dan Rens. Het was erg gezellig. Leuk om bij iemand anders thuis binnen te kijken, maar ook grappig om te zien waar je kind over drie maanden is. Edmund loopt een stuk beter dan Rens en is NOG ondernemender....ik wist niet eens dat het kon! Maar delen is nog moeilijk. Edmund was erg druk, want het was zijn huis en zijn speelgoed, daardoor werd Rens juist heeel rustig en liet hij alles maar een beetje gebeuren. Maar, zoals altijd, is het erg interessant om het speelgoed van een ander te ontdekken. Rens slaapt nu meestal alleen smiddags, dat geeft wat meer ruimte in onze agenda. Vrijdag wordt een drukke dag. 's Morgens gaan we naar Pip ( zij komt uit schotland) Pip heeft twee kinderen, maar de oudste gaat naar school en de jongste is nog maar een paar maanden. Wel leuk om andere mensen uit Europa te ontmoeten. Zij wonen hier nu al drie jaar geloof ik, en waarschijnlijk wordt dat nog verlengt. Zon lange tijd denken wij hier niet te zin hoor! Maar wie weet wat er allemaal nog gebeuren gaat. Morgenavond komen Allison en Justice eten. We kennen hun van onze Community Group. Een jong stel, net als ons. Volgens mij zijn ze niet zo lang geleden getrouwd. Erg gezellig dus. Alleen moet ik glutenvrij koken en dat betekent dat ik eerst moet ontdekken waar die gluten dan inzitten. Maar het is leuk om nieuwe recepten uit te proberen. Al doe je dat meestal niet op je gasten. Allison en Justice zijn allebei verfent ( schrijf je dat zo?) Catan spelers. Dus we hebben onze spelletjes matches weer gevonden. Het lijkt wel alsof iedereen hier in de ban is van Europese spelletjes. Wij vinden dat helemaaal niet erg :D
Het weer is deze week matig tot gewoon zielig. Het regent behoorlijk wat en de temperatuur blijft onder de 10 graden celsius. Wat mij eraan doet herinneren dat we niet mogen klagen omdat het bij jullie veel kouder is. Maar... jullie hebben dubbel glas en een normale verwarming. Dat mis je pas als je t niet hebt.
Vanuit Nederland hebben we een enorme vooraad thee gekregen, dus als we t al te koud hebben, dan drinken we gewoon een kopje thee.
Nou dat was t wel weer eventjes. Tot de volgende keer maar weer.

No comments:

Post a Comment