Wednesday, May 12, 2010

Familie reunie...

Waar waren we ook alweer? O ja, Els was dus met Rens in Houston, en ik (Koos) was alleen in Nederland. Nou ja, alleen. Ik heb veel te veel mensen (willen) zien in veel te weinig tijd. Woensdag even bijgekletst met al mijn collega's.

Donderdag een hele mooie bruiloft van Ronald en Judith. Heel mooi weer, erg gezellig met allemaal oude en een paar nieuwe bekenden. Een mooie feestlocatie, een goede dienst in de good-ol' church (die Els trouwens vanuit Houston ook meegemaakt heeft!), kortom, de moeite van het heen en weer vliegen waard.

Vrijdag bij opa en oma Hoefakker bijgepraat. Daar heb ik wat informatie over Minnesota meegekregen, waar oma Hoefakker een broer heeft wonen. We hopen komende zomer via Minneapolis terug te vliegen naar Houston. Blijven we daar een weekje rondhangen, en hopen we wat van Minnesota te zien.
Verder wat koninginnedag gevierd, maar Scouting was slechts minimaal aanwezig en ook het weer was niet je van het (ook niet voor Nederlandse begrippen), dus er was wat mij betreft weinig koninginnedag gevoel. Aan het eind van de middag werd het toch nog mooi weer, en zaten we (ik met Rien en Marijke en Jorik) nog even lekker in de tuin te genieten van toch wel een mooi begin van de avond. Update: Ik krijg net van zijn ouders te horen dat Jorik er toen nog niet bij was. Ik vraag me af wat Marijke dan onder d'r trui had...
In den avond toog ik naar Boomeloo, alwaer den schoonfamilie mij verwelkomde. Een gezellige spelletjesavond nam plaats, en ik mocht daar Evelien in levende lijve ontmoeten! Twee weken daarvoor alleen nog op Skype, maar ze is echt!
Zaterdag met Nieko naar oma Van Huizen geweest. Die kan nu ook skypen, dus kan ze Rens zien op de computer. Leuk! Zaterdagavond lekker in Bennekom gebleven, en zondagmorgen was ik beroerd tot... nou ja, ik heb bewezen dat genoeg slaap echt belangrijk is. In het vliegtuig een beetje bijgekomen, en 's avonds om een uur of tien was ik weer thuis.

Toen volgde een drukke beursweek, de OTC (Offshore Technology Conference). Op hetzelfde terrein als de Rodeo, dus enorm veel mensen met heuleboel stands. Ik had voordat ik naar Nederland ging een model gemaakt, die een leuke hoeveelheid aandacht trok van voorbijgangers. Oom Wim was er ook, voor Damen, dus die heeft ons huisje bezocht. Erg gezellig!

En wat hebben we verder nog gedaan... Els is creatief bezig met poppetjes schilderen en luiers repareren. We hebben een of ander systeem met luiers, zeg maar de opvolger van de oude katoenen luiers, zodat we ze kunnen wassen en niet steeds pampers hoeven kopen en weggooien. Schijnt wel goed te werken. We hebben nu een probeersetje, en Els is bezig de elastiek in de broekjes te repareren. Verder heeft ze net een kakkerlak naar buiten gebracht. Hoe dat beest dan weer binnen komt...

Verder speelt er wat over een familie reunie van de Van Dijk familie. Het is nog een beetje de vraag waar dat precies gehouden gaat worden, maar als we daar echt niet uitkomen kan het echt bij ons in het park... Wij hebben wel een barbecue, en dan bakken we wat Texas sized T-bone steaks en maken we cole slaw that slaps your mom real good!

Goed, lieve lezertjes, allemaal een hartelijk tot de volgende keer!

No comments:

Post a Comment