Sunday, May 23, 2010

San Antonio

Wat een HEERLIJK weekendje weg! Gewoon even je routine omver gooien en dan niet zomaar, neeeej, ben je gek, gelijk heel vet! Vrijdag had Koos vrij en we hadden al goed ingepakt dus konden na het ontbijt direct vertrekken. Op naar San Antonio, maar dat is best ver rijden en voor Rens niet in 1 keer te doen...vindt hijzelf. Slapen in de auto HO MAAR!
Gelukkig had Koos een week geleden bij Katy Mills een mooie zwarte broek ( zo een die bij een pak hoort) gekocht. Met zijn taille lengte maat moet er altijd in gesneden en vermaakt. Dus die moesten we nu ophalen. Dat is zon drie kwartier van Houston vandaan, dus daar hadden we onze eerte stop. Leuk voor Rens, want ze hadden daar een enorm gave speeltuin. alle toestellen waren van een soort van rubberplastic. Ruw genoeg om er makkelijk op te klimmen, glad genoeg om als glijbaan te dienen en zacht genoeg om je nooit pijn te doen.... hoewel, ze vinden wel een manier....

Toen weer een heel eind verder gereden. Vlak voor we bij San Antonio kwamen moest er toch even gelunched worden. Ik hard op zoek naar Subway (want ik hou wel van mn broodje smiddags) maar die konden we niet vinden, dus naar de McD, want Rens houdt van frietjes en kipnuggets (ja welk kind niet). Harstikke misselijk na een halve big mac, en voor de duizendste keer mijzelf beloofd NOOIT meer naar de Mc te gaan. We zullen zien hoe lang ik dat deze keer vol hou. Ze hebben we iets nieuwd. Ice Coffie en Mocha Frappacino's, mijn favoriet. Ook te koop bij de starbucks, maar dan duurder natuurlijk. Dus daarvoor wil ik nog best maar de Mc.

Toen waren we in San Antonio, en wat een verschil met Houston zeg. T Lijkt echt een ontzettend klein stadje. Bestaand uit een Downtown en een beetje er om heen, maar veel minder dichtbebouwd als Houston. En qua omtrek zoveeeel kleiner. Maar t Centrum is ook wel tien keer leuker hoor! Daar stond The Tower Of The America's ( ooit de hoogste vrijstaande toren van Amerika, tegenwoordig staat die in Las Vegas, Nevada). The Riverwalk is natuurlijk het hoogstandje van San Antonio, en daar hebben we ook echt enorm van genoten. Twee of drie keer per dag die kant op gelopen. Maar om niet op de zaken vooruit te lopen:
Bij de Loop (rondweg) moest ik Oge House bellen om te zeggen dat we er bijna waren. Nou dat was niet moeilijk en eventjes later stonden we bij de voordeur van een prachtig mooi huis ( zie picasa, want het uploaden van fotos is een ramp hier) . Van buiten en van binnen heel mooi onderhouden en aangekleed. Het huis stond letterlijk aan het water ( The Riverwalk). De mevrouw bij de balie legde ons uit waar ons huisje was. Omdat wij Rens hadden logeerden we niet in OGEHuis zelf, maar in het Carriage House (koetshuis). Uiteraard geen paard te bekennen, maar mooi omgebouwd tot een mini bed en breakfast. Wij hadden de onderverdieping en boven ons zat nog een gezellig vrouwengezelschap, dat heel rustig deed in verband met een slapende baby (lief van ze toch?) Als je binnenkwam had je een bankje met twee stoelen en een openhaard. Er was een schattig keukentje met alles wat je nodig had. In de koelkast zetten ze alvast het ontbijt klaar voor de volgende dag en er stond daar ook een tafel met twee stoelen. Links was de slaapkamer, met de badkamer. In de badkamer zat een wirlpool bad, maar we vonden die een beetje te veel herrie maken. Hij was wel groot genoeg voor ons drietjes. WE hadden buiten ook een Pool, maar die was een beetje te koud. Zaterdag wel eventjes in gezwommen natuurlijk, maar alleen om even snel af te koelen om vervolgens snel weer onder de warme douche te kruipen. Stel mietjes zijn we hoor.
Na aankomst en rondtour gelijk richting Riverwalk gegaan. Achter het Huis was een trap naar beneden en dan kwam je bij het riviertje. Dat riviertje liep van Noord naar Zuid en wij liepen richting het noorden. Dan kon je ineens naar rechts. (Je kon ook rechtdoor) En dan was je op de echte riverwalk. Allemaal winkeltjes en restaurants. Heel mooi vorm gegeven.
http://www.thesanantonioriverwalk.com/maps/index.asp Hier zie je de Maps (zo ziet t er van boven uit. En hier: http://www.thesanantonioriverwalk.com/photos/index.asp zie je wat foto's, al geven die niet echt goed weer hoe t er was. Onze foto's staan natuurlijk op Picasa :)
We hebben lekker gegeten bij de italiaan en toen zijn we weer naar huis gegaan. Rens was natuurlijk erg moe van alle nieuwe indrukken en van het weinige slapen ( uiteindelijk toch een uurtje in de auto)

Thuis aangekomen stond mij nog een verrassing te wachten. Koos had een Massage besteld voor onze eerst avond in San Antonio!!! Ik voelde me net Paris Hilton ( uitermate verwend!!) Maar Rens moest dan wel voor acht uur slapen. We legden hem om 7 uur in bed en hij sliep drie minuten voor 8. Net op tijd voor de masseurs. De gingen aan de slag met een bouwen van zon bed waar je hoofd doorheen kan koekeloeren. En dan vrijwen ze je helemaal in met een of andere lekker warme massageolie en dan gaan ze je toch wel verrot hard zitten knijpen hoor! Altijd wel gedacht dat een massage niet pijnloos zal zijn. En je ontdekt allemaal kietelige plekjes. Zo kan ik er niet tegen als je aan mn hak zit, of mijn knie. Daar krijg ik helemaal de kriebels van. Ze hadden een heel rustig muziekje bij en we werden echt een goed uur gekneed. Heeeerlijk!!! Ik voelde me echt koninklijk. Gelukkig vond baby t ook prima dat ik eventjes op mn buik lag. Normaal begint hij direct te schoppen en te protesteren als ik me omdraai, maar blijkbaar gunde hij t me wel.
Na de massage die lekkere olie in het bubbelbad eraf geweekt. Anders wordt je bed gelijk zo vettig. Gaat Koos ineens op zn knieen en zegt ie: sorry dat ik t nooit eerder heb gedaan!!!! En dan een allerlieflijkst huwelijksaanzoek!! Ja die had ik nog te goed. Kon geen nee meer zeggen trouwens.... :P EN ik kreeg een mooi cadeautje van hem. Want een ring had ik al. Das nog weer een apart verhaal maar dat vertel ik zo wel. Ik heb nu een heeeeeel mooooooi Horloge van goud en zilver en mooooooooooooi!!!!!!!!!
Hoe dat zo kwam???:
We waren in Katy Mills ( die grote Mall in Katy waar Koos ook die mooie broek had gekocht) Lekker aan t rondsnuffelen. Je hebt nix nodig, maar tis wel leuk tijdverdrijf. We waren bij de juwelier horloges aan t kijken, want ik wilde wel graag een horloge ( niet heel pers'e, want je telefoon weet ook hoe laat t is) Maar voor de leuk toch aan t kijken. Al gauw wat mooie gevonden, maar t was wel duur, en dat doe je dan toch niet. Stiekummu Koos had al lang bedacht dat ie t WEL ging kopen, dus goed gekeken welke ik t mooist vond en gekeken hoeveel schakeltjes eraf moesten. Dus ik draai me om met Rens in de kinderwagen en Koos (ACHTER MIJN RUG!) knikt naar de verkopen en houdt vier vingers in de lucht. En dan lopen we al weer weg. Ik heb dus totaal nul komma nix door! Als ik eventjes later Rens moet verschonen zegt Koos: Ik kijk even bij de Radioshack of ze nog leuke laptops hebben. Nou dat klonk helemaal niet raar, dus waarom niet. Dat was aan de overkant van de toiletten, dus prima.
In de tijd dat ik Rens verschoon (staat natuurlijk een rij van drie moeders met een vieze baby) rent Koos terug naar de juwelier om mijn horloge op te halen. Dat die man de hint heeft opgepikt was natuurlijk al heel wat, want t ging stil en snel en we liepen de winkel uit. Hij zal wel gedacht hebben. Koos was op tijd terug bij de RadioShack en ik had nog steeds niets door. Maar toen die t vertelde moest ik zooo lachen. De meeste verrassingen van Koos worden door andere verklapt, Zoals de massage die werd verklapt door de hostess, en de Tarzan uitvoering die werd verklapt door de ober in het Kurhouse (al was er geen ontkomen aan dat het zou gebeuren). En dit geheimpje heeft t maar net gehaald want Dominee Clay had Koos zien Rennen in Katy Mills. Gelukkig vond ik dat totaal niet raar, want Koos is een lange Nederlander die wel vaker met zn blik op oneindig ergens langssjeest. Dat ie dat met een lege kinderwagen deed vond ik niet eens raar. Tja..waarom niet? Vette pret dus en een mooie verrassing!

Terug naar San Antonio. Zaterdag heerlijk ontbeten met Amerikaanse cereals (melk en cornflakes zeg maar in alle soorten en maten) kersencake, croissantjes en notenbrood. Jus d orange, koffie en thee. En hup, de Riverwalk weer op. We hebben een rondvaart gedaan in een Rio Taxi, die zie je ook op die site. En dat kapiteintje ging dan allemaal dingen vertellen over de gebouwen en de riverwalk. Was erg leuk. We kwamen langs een gebouw waar mensen achter glas zaten te eten, zegt ie: Dit is het menselijke Terraruim, het is nu voedertijd. Als je zwaait, zullen ze terugzwaaien. Wij zwaaien heel vrolijk. En ja hoor, goed getraind, de mensen in het terrarium zwaaien terug!! See, just like that!
Goed we zijn nu moe en gaan slapen, morgen vertel ik de rest. En zet ik de foto's ook ECHT op picasa.


No comments:

Post a Comment