Saturday, November 21, 2009

Kindermuseum en IJshockeywedstrijd.


Tjonge wat heb ik gister een leuke dag gehad. Smorgen met Cara Ella en Rens naar het kindermuseum geweest. Als je wil weten wat dat een beetje is moet je echt even kijken op www.cmhouston.org Het is helemaal geweldig, voor alle leeftijden is er wat te doen, maar daar ga ik nu niet over vertellen. Rens en Ella zijn nog onder de 1 jaar, dus gingen wij naar de TotSpot. Dat is voor de toddler (peuter). We waren net binnen of rens van de trap naar de glijbaan al opgeklommen! De boef. Helaas had ik toen het fototoestel nog niet. In de speelruimte waren allemaal rubberen matten, kleurig speelgoed, kleine auto's waar ze in konden kruipen en dan heel stoer achter het stuur konden gaan zitten. Er was een tunnel waar je doorheen kon kruipen (Rens favoriet) Er was een slinger baan, die begon met een trap, stukje verder ging de grond golven en aan het eind ging het weer schuin naar beneden. In de slingerbaan waren spiegels (machtig interessant) kijkgaatjes en rubberen jelly voelvakjes. wacht...FOTO!
Rend kent geen angst, kruipt gewoon met zn hoofd naar beneden de trap af, en het gaat ook gewoon allemaal goed. Ik zal de fotoos allemaal op Picasa zetten onder Childrens museum, dan kunnen jullie meegenieten van onze kleine kabouterboef. Het kindje met de donkere haren is Ella, zij is negen maanden, Rens en Ella spelen vaak samen (voor zover kids samenspelen ;))
Ik zal bij picasa wel wat info bij de fotoos schrijven zodat jullie een beetje weten hoe het er in het museum aan toe gaat. Ze zouden in elke stad zon museum moeten hebben, toegang 7 dollar (4 euro) Kids onder de 1 gratis, en ze hebben de lol van hun leven. Onvermoeibaar!!

IJshockeyen,
Koos paste op Rens en ik mocht met Willemijn en Roel (heerlijk Nederlands) naar de ijshockeywedstrijd. Het waren niet de professionals, maar 1 niveautje lager, maar t ging rap genoeg hoor, niet op de foto te krijgen. Ik zal daar de fotos ook van op picasa zetten met uitleg. Heel veel mensen hadden een koebel, en als de puck even uit het spel was dan stond er op de lichtborden: WE NEED MORE COWBELL, en dat was me een HERRIE! IK kreeg er een van de man die naast me zat, de schat. En ik mocht de rubberpuck gooien. Tijdens de pauze zetten de mascotted een ijshockeyhelm op het veld, heel mensen hebben voor de wedstijd 3 rubberpucks gekocht( geld is voor een of andere liefdadigheidsinstelling) en dan moet je proberen in de helm te gooien. De man naast mij zei dat dat ongeveer 1 keer in de 11 wedstijden gebeurt. ik gooide GRUWELIJK mis natuurlijk!
Tussen door kwamen de kinderhockeyers ook spelen. Jongetjes van 10-12 jaar. Zooo schattig en dat gaat er best lief aan toe. Maar die grote kerels die beuken daar op los joh! En als ze vechten dan is dat de normaalste zaak van de wereld en juicht het publiek. Een keer liep het wat uit de hand en dan krijgen ze straftijd. we hebben met 3-2 verloren. Maar ze deden het super hoor, uiteidenlijk hadden de Houston_aeros wel de overhand in het spel maar scoorden de Milwaukee mensen gewoon een keertje meer. Maar van 3-0 in de derde (laaste) periode nog even naar 3-2 gaan is wel errrug knap hoor!

Na de wedstijd zijn we nog naar de Rebel Honky Tonk geweest. Dat is een cowboy bar. Er werd gedanst ( ook line dancing) En er liepen echt hoeden rond ;) de meisjes liepen in decollete en hotpants.. ik viel een beetje uit de toon met mn (ik-leef-uit-een-koffer-kleren). Goed Koos wil weg, dus de volgende keer meer, daar heb ik trouwens ook geen fotos van. eh tot snel!!

No comments:

Post a Comment