Sunday, November 15, 2009

Naar de dierentuin

Afgelopen donderdag zijn Rens en ik naar de dierentuin geweest. Niet met zn tweetjes hoor, gezellig met Cara en Ella. Het was erg gezellig. We konden zo gratis naar binnen met Cara's abbonnementkaartje. Rens en Ella vonden de dieren niet echt heel interresant. Alleen de rondrennende Okapi en de stokstaartjes vonden ze wel leuk. Het is een erg mooie dierentuin. En voor het eerste heb ik eens actieve grote katten gezien. Meestal liggen die lui te zijn, maar hier in Houston lijken ze wel in hun element. Net als apen die buiten zijn. Ik heb in Nederland nog nooit een Orangoetan buiten gezien. Het is trouwens niet echt een grote dierentuin hoor, maar dat is ook wel weer lekker. Dan heb je tenminste alles gezien als je er weer uitkomt, en t kost ook echt helemaal niks (7 euro, en Rensje is uiteraard gratis).

Vandaag ( Zondag dus) is Ella gedoopt. Hier dopen ze de kindjes zo rond de negen maanden. Ik zou niet weten waarom, maar dat ga ik Cara nog wel even vragen. We hadden vandaag weer een prachtige preek in de serie Heroes (helden). Het ging over Esther. Zoals deze preker dat kan vertellen schiet je in de lach, en zit je op t puntje van je stoel. Bottomline was eigenlijk dat hoewel je het niet altijd door hebt ( en er in het boek Esther de naam van God niet voorkomt) Gods hand toch duidelijk zichtbaar is in je leven als je je ogen daarvoor open doet. Het feit datjuist Esther de Beauty Contest wint, Precies Mordekai de moordplannen op de koning ontdekt. Haman in de buurt is als de koning wil bedenken wie hoe hij mordekai zal eren. De koning precies in die periode niet goed kan slapen en precies dat stuk uit de analen wordt voorgelezen. Dan hoeft de naam van God er toch geheel niet bij te staan. Dat zie je zo wel!
De dominee vertelde ook nog over het feest dat voortkwam uit het Estherboek. Daarin was het idee dat je voedsel aan elkaar gaf en van je rijkdom uitdeelt aan de armen. Hij liet zien dat feest niet om jou draait, maar dat het juist feest is als je samen deelt in je rijkdom en je blijdschap. Nou ja... en nog veel meer, maar dan moet je de preek zelf maar even luisteren op www.christtheking.org of com. over twee weken staat ie er als het goed is op.

Rens vind het erg leuk om te stappen aan de hand. Gisteren waren we naar Hermann park gegaan en hij ging er telkens vandoor op zijn knietjes. Dan ging ik hem halen en hield hij mij aan 1 vinger vast. maar mooi dat Meneer wel bepaalde waar we heen zouden gaan. En als er dan mensen over het pad langskwamen ging ie er achteraan. al waaiend. De boef!

Vandaag veel mensen leren kennen in de kerk. Koos is naar het mannenweekend van de kerk geweest en daardoor kende hij dus ineens veel mensen, ik heb nu een deel van de vrouwen ontmoet. er zijn hier zelfs spelletjesfanaten, hoe goed kan je het treffen.
Ik zal Koos het woord geven zodat hij wat kan vertellen over Mans Advance. En alle enge beesten die hij tegen het lijf is gelopen.

No comments:

Post a Comment