Tuesday, December 1, 2009

Nog niet verhuisd!

Pff, nog niet verhuisd. Uiteindelijk blijkt dat de gevraagde datum, 28 November, niet kon vanwege Thanksgiving. Toen hebben ze dat maar verzet naar 5 December. Maar ze waren een beetje vergeten om dat ook aan ons te vertellen...
Dus toen er gisteren, maandag 30 November, weer geen container op de stoep stond, ben ik maar eens gaan bellen. Ik kreeg dus te horen dat we zaterdag gaan verhuizen. Daar was ik het niet mee eens, dus dat moesten ze dan maar vroeger regelen. Nu wordt het dus woensdag.
Ok, zei ik, maar wat doen we dan vannacht en morgennacht (maandag-dinsdag en dinsdag-woensdag)? Tsja, voor zover zij wisten is het scheduled voor 5 december, dus zij konden ook niks regelen. En de contactpersoon was nog met vakantie maandag, morgen (dinsdag) komen we erop terug.
Nou, lekker verhaal. Zit je zonder spullen in een mooi nieuw huis. We hebben dus maar bij Arjan (collega) gegeten, en we konden een matras van hem lenen. Maar dit huis wordt, in tegenstelling tot het appartement, wel koud 's nachts, dus aan ons ene fleece dekentje hadden we niet genoeg. Lekker dicht tegen elkaar aan kruipen dan maar, en een trui aan. Toch krijg je zonder kussen best een stijve nek...
Vanmorgen (dinsdag) de hele morgen niks gehoord natuurlijk. Dus aan het eind van de morgen heb ik weer gebeld, en gevraagd wat er nou fout was gegaan.

"Nou, 28 November kon er niet verhuisd worden vanwege Thanksgiving, dus toen hebben we het verplaatst naar 5 December."
"Ja, maar hadden wij daar niet over geinformeerd moeten worden dan?"
"Maar het is toch nog geen 5 December?"
"Nee, maar al wel 28 November geweest! En als ik niet had gebeld, hadden we vandaag nog niks gehoord! En daarbij hadden we een appartement voor de maand November, dus de enige optie voor ons was om eerder te verhuizen en niet later."
"O, ja, my apologies enzovoorts..."
"Ja, dat zit wel goed, het is fijn dat we woensdag kunnen verhuizen. Maar ondertussen ben ik wel op zoek naar een oplossing voor vannacht."
"Ja, dat is me wat..."
"Kunnen we een hotel boeken op jullie kosten?"
"Ja, nou, maar niet een exorbitant luxe hotel natuurlijk."
"Nee, nou, dat komt wel goed."

Dus dat is geregeld voor vandaag, Rens hoeft niet meer rond te kruipen in een leeg huis, Els hoeft er niet meer achteraan alstie alleen maar de trap op wil iedere keer, vanavond en morgenochtend wordt er eten voor ons klaar gemaakt en vannacht hebben we het niet koud.

En morgen gaan we dan echt verhuizen!

No comments:

Post a Comment